Publications by the researcher in collaboration with FRANCISCO DAVID TRUJILLO AGUILERA (18)

2023

  1. Linking Engineering and the Humanities: new ways for professional development

    Proceedings of the LACCEI international Multi-conference for Engineering, Education and Technology

  2. Pedagogical strategy for lifelong learning

    Proceedings of the LACCEI international Multi-conference for Engineering, Education and Technology

2022

  1. Design and implementation of a Wireless Charger based on WPT Technology

    Proceedings - 2022 6th European Conference on Electrical Engineering and Computer Science, ELECS 2022

  2. Development of a teaching model based on lifelong learning through active methodological strategies

    Proceedings - JICV 2022: 12th International Conference on Virtual Campus

  3. Topographic Levelling from the Point of View of Active Learning Using the Flipped Classroom Model

    Lecture Notes in Mechanical Engineering

  4. Topographic levelling from the point of view of active learning using the flipped classroom model.

    Advances in Design Engineering II: Proceedings of the XXX International Congress INGEGRAF, 24-25 June, 2021, Valencia, Spain

2021

  1. Adapting Power Electronics to the Flipped Classroom for Internationalisation

    Proceedings - 11th International Conference on Virtual Campus, JICV 2021

  2. Development of flipped classroom model applied to Graphic Engineering

    Proceedings of the 2021 International e-Engineering Education Services Conference, e-Engineering 2021

  3. Implementation of the Flipped Classroom Model in Assembly Drawing in Graphic Engineering

    Proceedings of the LACCEI international Multi-conference for Engineering, Education and Technology

  4. Opinions of the involved agents in learning active methodology in Engineering

    Proceedings of the 2021 International e-Engineering Education Services Conference, e-Engineering 2021

2019

  1. El modelo de Clase Invertida en ingeniería: opiniones de los agentes implicados

    Nuevas técnicas docentes (Pirámide), pp. 415-426

  2. La opinión de los agentes implicados en la metodología "clase invertida" como mecanismo de innovación educativa en la asignatura electrónica de potencia

    CUICIID 2019. Contenidos, investigación, innovación y docencia: Congreso universitario internacional sobre la comunicación en la profesión y en la Universidad de hoy IX. 23 y 24 octubre

2018

  1. Electrónica para el diseño industrial: Herramienta didáctica de simulación de apoyo para la docencia y el estudio

    Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior: Libro de resúmenes XV FECIES

  2. From students and lecturers' perspectives of new online web-based simulation tools as Power Electronics facilities

    Proceedings of the LACCEI international Multi-conference for Engineering, Education and Technology

  3. Metodología clase invertida como mecanismo de innovación educativa para la mejora del proceso de enseñanza/aprendizaje: El caso de la electrónica

    Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior: Libro de resúmenes XV FECIES

  4. Metodología clase invertida como mecanismo de innovación educativa para la mejora del proceso de enseñanza/aprendizaje: El caso de la electrónica.

    XV Foro internacional sobre la evaluación de la calidad de la investigación y de la educación superior: (FECIES), 2018

2015

  1. Hacia un nuevo entorno de aprendizaje en la electrónica de potencia: De lo virtual a lo personal

    Actas del 23 Congreso Universitario de la Innovación Educativa en la Enseñanzas Técnicas (CUIEET)